سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی گوگل دنس

معرفی گوگل دنس (Google Dance)

http://rozup.ir/view/2979383/Google%20Dance%20-%20Backlinka-IR%20(2).jpg

 

 

معرفی پدیده گوگل دنس

گوگل دنس، یک اصطلاح عامیانة قدیمی در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است که برای توصیف بازة زمانی که گوگل اقدام به بازسازی رتبه‌بندی سایت‌ها می‌کند، به کار می‌رود. در نتیجه این بازسازی، رتبه بندی وب سایت‌ها در SERP گوگل ممکن است در یک دورة چند روزه دچار نوسان شود. "گوگل دنس" 36 بار در هر سال اتفاق می‌افتد، اما در سال 2003 گوگل شروع به بروزرسانی ایندکس خود به طور هفتگی کرد، که موجب حذف گوگل دنس شد.

 

ریشه نام‌گذاری گوگل دنس

نام Google Dance  از نحوه‌ی رقص نتایج گوگل به اطراف زمانی که یک الگوریتم جستجوی جدید رها می‌شوند - دستورالعمل گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب - ریشه می‌گیرد. جستجو برای یک موضوع خاص به طور ناگهانی مجموعه‌ای از لیست‌های صفحه اول را که با روز قبل متفاوت بودند، نشان می‌دهد. لیست‌ها ممکن است طی چند روز تغییر کنند تا زمانی که یک مجموعه جدید ایجاد شود.

 

 http://rozup.ir/view/2720185/GooGle-Dance---Backlinka--.jpg

 

گوگل دنس چیست؟

 ( Google Dance ) ، نوسانات موقعیتی سایت‌ها است که هنگام سازماندهی مجدد رتبه‌بندی الگوریتم گوگل رخ می‌دهد. گوگل دنس باعث می‌شود که رتبه سایت شما در گوگل تغییر کند. طی گوگل دنس مقدار زیادی از ایندکس‌های سایت‌ها حذف می‌شوند و بعد از آنکه آزمایش گوگل دنس انجام شد، ایندکس سایت‌ها را مجدداً بر می‌گرداند. گوگل دنس گاهی باعث می‌شود که چند روزی سایت کلاً از نتایج گوگل حذف شود. مشکلی که در گوگل دنس وجود دارد این است که گوگل هیچ بازده زمانی مشخصی را برای این آزمایش خود اعلام نکرده است. این موضوع باعث می‌شود که اکثر وبمسترها نگران شده و در این شرایط سعی کنند با کد نویسی و یا خریـد بک لینک حضور خود را پر رنگ کنند. اما باید بدانید که گوگل دنس فقط یک آزمایش دشوار است که در این مقاله با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

همان‌طور که گفته شد، عبارت گوگل دنس "Google Dance" برای توصیف دوره به روز رسانی ایندکس اصلی موتور جستجوی گوگل به کار می‌رود. در گذشته، این به روز رسانی ایندکس اصلی گوگل به طور متوسط هر 36 روز یا 10 بار در سال رخ می‌داد. گوگل دنس ساده‌ترین راه برای شناسایی تغییرات عمده در نتایج جستجو از طریق به روزرسانی حافظه پنهان گوگل در تمامی صفحات نمایه بود. این تغییرات از یک دقیقه به بعد قابل مشاهده بودند. اما به روز رسانی به صورت تغییر از یک ایندکس به دیگری مانند تلنگر یک سوئیچ ادامه نمی‌یافت. در واقع، به روزرسانی کامل این ایندکس چند روز طول می‌کشید.

از آنجا که گوگل، مانند هر موتور جستجوی دیگر، به کاربران خود وابسته است و می‌داند که آنها نتایج قابل اعتماد را 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته دریافت می‌کنند، به روز رسانی، مسئله‌ای جدی است. کاربران گوگل نمی‌توانند در طول بروز رسانی کار خود را تعطیل کنند و نمی‌توانند حتی یک دقیقه آفلاین شوند. هر موتور جستجویی رقص دارد، بعضی کمتر از گوگل یا بعضی بیشتر. با این حال، به این دلیل که گوگل موتور جستجوی پرکاربردتری است، در این مقاله پدیدة گوگل دنس را شرح می‌دهیم.


از اوت 2003 تابه‌حال، گوگل دنس کم شده است. اکنون گوگل هر هفته یک بار به روزرسانی می کند و بیشترین رقص را در روزهای دوشنبه انجام می‌دهد. این به روز رسانی‌های مداوم شامل الگوریتم جزئی و به روز رسانی ایندکس است.

بنابراین، در هر ماه تغییرات جزئی در رتبه‌بندی وجود خواهد داشت. به این دلیل که ربات یا عنکبوت گوگل همیشه در حال اجرا و یافتن مواد جدید است. همچنین، به این دلیل که ربات گوگل ممکن است تشخیص دهد که یک وب‌سایت دیگر وجود ندارد و باید از فهرست حذف شود. در طول رقص، ربات گوگل هر وب سایت را بازبینی و کشف می‌کند چند سایت به آن لینک شده، چه تعداد لینک از آن خارج شده و چقدر این لینک‌ها ارزشمند هستند.


از آنجا که گوگل دائماً در حال خزیدن و به روز رسانی صفحات انتخابی است، نتایج جستجوی آنها در طول ماه کمی متفاوت خواهد بود. با این حال، فقط در طول گوگل دنس این نتایج می‌تواند به شدت نوسان کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که گوگل دارای دیتاسنترهای چندگانه‌ای است و بیش از 10،000 سرور را به اشتراک می‌گذارد. به هر حال، به روز رسانی‌های این ایندکس که در طول ماه و در خارج از گوگل دنس رخ می‌دهد، باید به کل آن منتقل شود. این یک روند برای گوگل و هر موتور جستجوی دیگری ثابت است. این بروزرسانی‌های مداوم و افزایشی فقط در هر زمان بر روی بخش‌هایی از ایندکس تأثیر می‌گذارد.


http://rozup.ir/view/2979382/Google%20Dance%20-%20Backlinka-IR%20(1).jpg

مزایای گوگل دنس

گوگل دنس باعث می‌شود سایت‌های مشکل‌دار یا از دسترس خارج شده از نتایج جستجوی گوگل حذف شوند و سایت‌های دارای سئو خوب را شناسایی کرده و موجب بهبود رتبه آنها در نتایج جستجو می‌شود. بسیاری از و‌ب‌سایت‌ها پس از گوگل دنس، جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کنند. اگر رتبه سایت به دلیل استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه، جا به جا شده باشد، آن سایت گرفتار گوگل دنس می‌شود. اگر پس از گوگل دنس نرخ کلیک، بانس ریت یا مدت زمان حضور کاربران در سایت تغییر کند، باید به دنبال دلیل دیگری غیر از گوگل دنس باشید.

معایب گوگل دنس

در گوگل دنس محدوده سایت اهمیت ندارد و سایت‌هایی که از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده کرده باشند، سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی شده باشند، سایت‌هایی که کلمات کلیدی جدیدی دارند اما هنوز ثبت نشده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرند، در طی گوگل دنس باید صبور باشید چون این پدیده چند روز طول می‌کشد.

ویژگی فنی گوگل دنس

موتور جستجوی گوگل نتایج خود را از بیش از 10،000 سرور که رایانه‌های لینوکس ساده هستند و به دلیل هزینه از گوگل استفاده می‌کنند، استخراج می‌کند. به طور طبیعی، یک بروزرسانی ایندکس در تمام سرورها در یک زمان انجام نمی‌شود. یک سرور بعد از دیگری باید با ایندکس جدیدی به روز شود.

 

بسیاری از مدیران سایت فکر می‌کنند که در طول گوگل دنس، تا حدودی قادر به کنترل گوگل هستند، اگر یک سرور با ایندکس‌های جدید و یا یک سرور با یک ایندکس قدیمی به یک پرسش جستجو پاسخ دهد. اما، از آنجایی که ایندکس گوگل معکوس است، این کار بسیار پیچیده خواهد بود. در واقع، دلیل وقوع گوگل دنس، روش گوگل برای استفاده از سیستم نام دامنه (DNS) است.


 

منبع مقاله توسط وب سایت بک لینکا

www.backlinka.ir




ادامه مطلب

[ دوشنبه 98/8/6 ] [ 5:2 عصر ] [ amir ]