سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل سال 2020

فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل سال 2020

http://rozup.ir/view/3110720/Faktor%202020%20-%20Backlinka-Ir%20(3).jpg

 

 

معرفی فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل برای سال 2020


عوامل گوناگونی می توانند دست به دست هم داده و رتبه بندی سایت در گوگل را ارتقا دهند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که گوگل بیش از 200 مولفه مختلف را به منظور رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد. اگرچه نیازی به پیاده کردن دقیق تمامی این 200 نکته برای سئو کردن سایت نیست، اما رعایت هرچه بهتر این فاکتورها به طور مستقیم تاثیر به سزایی بر رتبه بندی سایت در گوگل خواهد داشت.

 


1-    اخذ بک لیـنک معتبر

اگر چه حدود پنج سال است که موضوع کاهش اهمیت بک لینک ها در دنیای سئوی سایت مطرح شده است، اما جالب است بدانید که بک لینک ها یکی از مهم ترین عوامل موثر بر رتبه بندی سایت در گوگل برای سال 2020 هستند. گوگل این بک لینک ها را به عنوان یکی از با اهمیت ترین سیگنال های برتری سایت بر دیگر سایت ها دانسته و آن را نماد قدرت نمایی سایت ها معرفی می کند.

 


-    امتیاز لینک

شاید این سوال ذهنتان را مشغول کرده باشد که با وجود پیچیده بودن بک لینک سایت های گوناگون، گوگل چگونه آن ها را اندازه گیری کرده و در رتبه بندی سایت دخالت می دهد؟

جالب است بدانید که گوگل به منظور دخالت دادن بک لینک ها در رتبه بندی سایت های گوناگون از معیاری تحت عنوان امتیاز لینک استفاده می نماید. امتیاز لینک از مجموع امتیازات کیفی هر یک از لینک های ورودی و تعداد لینک های داده شده به سایت محاسبه می شود.

 

 

3-    مرتبط بودن متن لینک

متن لینک که از آن تحت عنوان انکرتکست نیز یاد می شود، یکی دیگر از فاکتورهای سنجش اعتبار بک لینک های مورد استفاده می باشد. این متن لینک ها درست همانند محتوای صفحات سایت شما عمل نموده و اطلاعات مفید و زیادی را در اختیار موتور جستجوی گوگل قرار می دهند. نیاز است که متن لینک با موضوع بارگذاری شده در صفحه ارتباط داشته باشد تا گوگل موفق به فهم موضوع صفحه لینک شده از روی متن لینک گردد.

 

 

4-        سئوسازی محتوای سایت

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگلبرای سال 2020 کیفیت محتوا می باشد. استفاده از کلمات کلیدی با چگالی مناسب و همچنین استفاده از این کلمات در عنوان محتوا در کنار تناسب طول محتوا دو فاکتور مهم در سئو کردن سایت و تعیین کیفیت محتوا می باشند.

 

 

5-    استفاده از کلمات کلیدی

با اهمیت ترین و موثرترین قسمت سئوی محتوا به کارگیری کلمات کلیدی در عنوان محتوا می باشد. بهتر است که کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده گردد. استفاده از کلمات کلیدی در عناوین داخلی یکی دیگر از نکات مهم سئوی محتوا است که باید حتما مد نظر قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که اهمیت تگ H1 را فراموش نکنید! کلمات کلیدی را به دور از تکرارهای زیاد و آزار دهنده در بدنه محتوا نیز استفاده نمایید

 

 

6-    طول محتوا

طول محتوا یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت در گوگلمی باشد. اگرچه طول دقیقی برای محتواهای گوناگون مشخص نشده است، اما باید توجه داشته باشید که موضوع محتوا مشخص کننده طول آن است. گوگل در این رابطه اشاره می کند که:

" تعداد کلمات لازم برای یک محتوا که موجب رضایت موتور جستجو واقع گردد، به موضوع و هدف محتوا بستگی دارد".

اما به خاطر داشته باشید که در سال 2020 از مقالاتی که دارای کمتر از 500 کلمه هستند، استفاده نکنید!

 

 

7-        بهینه سازی فنی سایت

جالب است بدانید که ویژگی های فنی سایت تاثیر بسیار چشمگیری در رتبه بندی سایت در گوگلدارد. بنابراین نیاز است که سایتتان را از هر نظر سالم سازی و بهینه سازی کنید. به یاد داشته باشید که در بحث بهینه سازی فنی سایت دو مولفه سرعت و ریسپانسیو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

 

 

http://rozup.ir/view/3110721/Faktor%202020%20-%20Backlinka-Ir%20(4).jpg


8-    سرعت صفحات سایت

بارگذاری کمتر از سه ثانیه صفحات وب انتظاری است که گوگل عنوان کرده و در این باره اعلام نموده است که سرعت یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی سایت در گوگلمحسوب می گردد. به یاد داشته باشید که کاربران نیز توانایی تحمل یک صفحه کند را ندارند و بنابراین به یک مشتری همیشگی برای سایت تبدیل نمی گردند. همین امر موجب شده است که سرعت بالای صفحه تاثیری چشمگیر در تجربه کاربری داشته باشد.

 

ادامه مقاله در لینک منبع:

فاکتور های اصلی رتبه بندی گوگل


 

 

 

 

 

 

 





ادامه مطلب

[ شنبه 99/1/16 ] [ 4:1 عصر ] [ amir ]