سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

http://rozup.ir/view/2994977/Backlink%20chist%20-%20Backlinka-IR%20(1).jpg

 

 

بک لینک چیست؟

بک لینک را می توان یکی از روش های بسیار مناسب برای سئو سازی سایت و افزایش بازدید کنندگان سایت های اینترنتی دانست. بک لینک شامل دریافت لینک از سایت های پر بازدید که عمدتا سایت های خبری بوده، می باشد. بک لینک به صورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر دارد. بدین ترتیب معمولا افرادی که می خواهند سایت خود را به رتبه های نخست گوگل برسانند، نیاز به بک لینک دارند. لینک سازی یکی از مهمترین کارهایی است که متخصصین سئو به ان واقف بوده و به کمک آن می توانند به کسب و کارهای اینترنتی کمک بسیار زیادی بکنند.

بک لینک به لینک هایی گفته می شود که در سایت های معتبر و پر بازدید قرار می گیرند و با کلیک بر روی آنها مخاطب به سایت ما هدایت می شود. معمولا برای لینک سازی یا لینک بیلدینک و گرفتن بک لینک از سایت های معتبر، نیاز است رپورتاژ آگهی تولید شود و در این رپورتاژها نام سایت و یا نام برند محصول مورد نظر به صورت کاملا حرفه ای قرار داده شود. پس از درج این محتوا در سایت های معتبر و پر بازدید، مخاطبان بسیار زیادی روزانه از این مطلب بازدید کرده و در صورت نیاز به محصول یا خدمات اشاره شده، بر روی لینک کلیک کرده و به صورت اتوماتیک وارد سایت ما می شوند.

 

پیوند ورودی یا BACKLINK

پیوند­های ورودی به لینک ­ها یا پیوندهایی می­گویند که از دیگر سایت­ ها یا منابع و یا دامنه­ ها به سایت شما پیوند داده می­شود. همچنین پیوند­هایی که صفحات درون یک سایت را به یکدیگر متصل می نماید را نیز بک ­لینک ( بک لینک داخلی ) گفته ­می­شود.

همانطور که بسیاری از ما بر این موضوع آگاه هستیم، پیوند­های ورودی در میزان محبوبیت و اعتبار سایت در میان موتور های جستجو بسیار هائز اهمیت است. هر بک لینکی که از یک سایت معتبر و با ارزش، مورد تایید موتور جستجو قرار گیرد، خود یک امتیاز مثبت در زمینه افزایش اعتبار و رتبه سایت می­باشد. پس می­توانیم پیوند­های ورودی را یکی از موثرترین ترفند­ها و روش­های ممکن برای رسیدن به صدر نمایش موتور های جستجو بدانیم.

برای درک بهتر موضوع ابتدا شما را به واژه­ی (SEO) به معنی بهینه سازی موتور جستجو (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION) آشنا می سازیم. سئو که در تعریف عام، به معنای تمامی فعالیت­ها و اموری است، که در راستای افزایش میزان اهمیت و نمایش در میان موتور­های جستجوگر(SERP)انجام می­گیرد. پیوند ورودی یکی از فعالیت های است که در حوزه­ی سئو انجام می­گیرد، که به صورت تخصصی­تر در زیرشاخه­ی سئوی خارج از سایت (OFF-SITE SEO) قرار دارد.

 

چه بک لینک هایی مفید می باشند؟

بک لینک ها همگی مفید نمی باشند و هر فردی که علاقه دارد به دنیای دیجیتال وارد شود، باید با بک لینک های مفید و موثر به خوبی آشنا شود. بدین ترتیب آشنایی با بک لینک ها برای ارتقای جایگاه سایت و به دنبال آن رسیدن به سود بیشتر برای صاحبان کسب و کار های مختلف بسیار مفید می باشد. بک لینک هایی که به صورت کاملا طبیعی ایجاد می شوند، یعنی لینک غیر واقعی و صرفا جهت جذب بازدید کننده نمی تواند تاثیر چندان مطلوبی بر روی سئو سایت داشته باشد. بک لینک هایی که از سایت های معتبر و دارای رتبه های برتر گوگل دریافت می شوند، مفید بوده و برای این کار سایت های اسپم گزینه مناسبی نمی باشند. بک لینک هایی که دریافت می شوند، بهتر است از سایت هایی باشند که به سایت های بسیار محدود و اندکی لینک داده اند. هر چه اعتبار سایتی که قرار است لینکی از آن دریافت شود بیشتر باشد، لینک بیلدینگ موفقیت آمیز تر انجام می شود.

 

چه فاکتورهای برای کیفیت یک لینک موثر هستند؟

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه

معمولا اعتبار دامنه سایت و همچنین اعتبار صفحه ای که قرار است لینک سازی به آن انجام شود، می توانند بر روی کیفیت یک لینک تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. بهتر است در زمان تمدید اعتبار دامنه سایت، مدت زمان بیشتری را مد نظر داشت. اعتبار صفحه ای از سایت که برای لینک بیلدینگ انتخاب می شود هم دارای تاثیر زیادی بر روی کیفیت بک لینک می باشد. معمولا صفحات اصلی سایت دارای ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به سایر صفحات می باشند. لینک های داخلی می توانند ارزش یک صفحه را تا حدود زیادی افزایش دهند. بدین ترتیب صفحات مختلف سایت را می توان به کمک لینک بیلدینگ  داخلی، ارزش و اعتبار بیشتری برای بک لینک سازی بخشید. بدین ترتیب بهتر است ابتدا ارزش و اعتبار دامنه و صفحات به کمک ابزار های موجود بررسی شود، این کار را بهتر است افراد متخصص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت انجام دهند. Serpchecker و open site explorer دو ابزار بسیار قدرتمند برای تشخیص اعتبار صفحات و دامنه سایت های مختلف می باشند. با وارد کردن URL سایت و صفحه مورد نظر، می توان ارزش و اعتبار آن را مشاهده کرد.

 

تعداد لینک های خروجی سایت

یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر بسزایی بر روی کیفیت یک لینک داشته باشد، تعداد لینک های خروجی سایت می باشد. معمولا سایت های بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به داشتن بازدیدکنندگان بسیار زیاد، رپورتاژ آگهی های سایت های بسیار زیادی را در سایت خود قرار داده و بک لینک های بسیار زیادی به سایت های متعدد منتقل می کنند. این سایت ها معمولا برای لینک بیلدینگ مناسب نمی باشند. گوگل با استفاده از الگوریتم های بسیار پیشرفته چنین سایت هایی را شناسایی کرده و به لینک هایی که از این سایت ها دریافت می شوند، توجه خاصی ندارد. بدین ترتیب در انتخاب سایت جهت گرفتن بک لینک باید دقت زیادی شود، زیرا لینک های دریافتی از سایت هایی که لینک های خروجی بسیار زیادی دارند، ممکن است باعث جریمه شدن سایت ما نیز بشوند.

میزان ارتباط موضوعی سایت ما با سایت لینک دهنده

در موارد بسیار زیادی مشاهده می شود که برخی از سایت ها لینک هایی را از سایت های نا مرتبط از نظر موضوعی دریافت می کنند. این کار از نظر گوگل خطا می باشد و انجام آن برای سایت مقصد مضر می باشد. بدین ترتیب باید ابتدا یک سایت بسیار پر بازدید را که زمینه فعالیت آن با حوزه کاری سایت ما قرابت و نزدیکی داشته باشد پیدا کرده و سپس نسبت به گرفتن بک لینک از آن سایت اقدام کرد. عدم ارتباط موضوعی بین سایت ما و سایت لینک دهنده می تواند باعث جریمه های غیر قابل جبران برای سایت ما بشود. بدین ترتیب بهتر است گرفتن بک لینک از سایت های نا مربوط با حوزه کاری خود را فراموش کنیم.

 

پیوند ورودی، پیوندی به صدر نمایش جستجوگرها

پیوند ورودی ، معادل فارسی بک­ لینک (Backlink) است که در حیطه بهینه سازی موتورهای جستجو کاربرد دارد. بسیاری از ما در دنیای وب و وب نویسی با واژه های همچون بک لینک (Backlink)، سئو(SEO)، نوفالو(NOFALLOW)، کرالینگ (CRAWLING) و غیره، روبرو شده ­ایم. مشخصا تمامی این واژه­ ها از رکن­های مهم در زمینه کیفیت و ارزشمندی سایت محسوب می­گردد، ما در این مقاله به یکی از مهمترین روش­ها و ترفندهایی که در افزایش میزان اعتبار و رتبه سایت­موثر است، به بحث و تبادل اطلاعات می­پردازیم.

 

تفاوت های لینک (Follow) و (NOFollow) چیست؟

DO-Follow لینک 

نوعی از پیوند ورودی که تاثیر بیشتری نسبت به بردار کوچکتر خود NO-Follow دارد، به عبارتی با استفاده از بک­ لینک­ های DO-Follow با کلیک بروی آن به صفحه مرجع گذر داده خواهید شد. این گونه است که هر چه از طریق این نوع بک ­لینک میان صفحات تبادل شوید، باعث افزایش اعتبار سایت و یا صفحه می­گردد. تفاوت اصلی DO-Follow نسبت به NO-Follow در این است که هنگامی که موتورهای جستجو در حال خزیدن (Crawling) در میان صفحات و محتوای سایت­ها هستند، پیوند های DO-Follow را دنبال می­نمایند و به سایت مرجعی که بک لینک گرفته است، سوق داده می­شود و در اعتبار و ارزش سایت مرجع بسیار موثر است. در حالت پایه و معمول تمامی بک­لینک­ها یا پیوندهای ورودی در حالت DO-Follow قرار دارد.

اینگونه پیوند­های ورودی در صفحات سایت­های بسیار معتبر، خبرگزاری­ ها، آگهی ­ها، مقالات معتبر و ... استفاده می­شود.

 

NO-Follow لینک

همانطور که از نامش مشخص است، کرم های خزنده موتورهای جستجو که وظیفه تعیین سطح کیفیت و اعتبار سایت را بر عهده دارند آن ها را دنبال نمی­نمایند و همچون متنی ساده بدون لینک آن را برداشت می­کنند. البته مشخصا زمانی که کاربر اصطلاحا برروی آن کلیک می­نماید به صفحه مرجع پیوند خواهد شد و بر خلاف بسیاری از گفته­ها در مورد عدم کاربرد و اهمیت پیوند ورودی NO-Follow این نوع بک لینک بسیار کاربردی بوده و مانند مکملی در کنار پیوندهای Do-Follow  قرار می­گیرد.

 

 

 http://rozup.ir/view/2976419/Baner%20-%20Sakht%20Link%201-Backlinka.gif

 

ز کجا بک لینک رایگـان یا پولی دریافت کنیم؟

شما برای ارتقا وب سایت خود در گوگل نیاز به لینک سازی دارید که حتما باید انجام بدید حتی اگر تـولید محتوا شما خیلی قوی باشد دوستان عزیز میتونید بک لیـنک رایگان خودتون ثبت کنید در سایت های ایرانی و خارجی یا میتونید از بخش سفارش خرید بـک لینک یا خرید رپـورتاژ آگهی جهت سفارش اقدام نمایید. بک لینکا با داشتن بیش از 50 سایت جهت خرید بک لینک و بیش از 50 وبسایت جهت خرید رپورتاژ آگهی شما با بهترین کیفیت و سایت ها پربازدید قرار دادیم. البته خدمات دیگری هم از بخش و لینک زیر میتونید مشاهده نمایید.

برای ساخت بک لینک رایگان به لینک مراجعه نمایید??

برای خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی در لیست تمامی سایت ها با عنوان و موضوع  مشخص شده است??

بک لینک پروفایل

خرید بک لینک نوفالو

تولید محتوا متنی

برای تهیه کردن هر کدام به لینک مورد نظر مراحعه فرمایید. برای مشاوره رایگان میتونید با ما در ارتباط باشید.

 

منبع مقاله:

بک لینک چیست

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 98/8/16 ] [ 3:48 عصر ] [ amir ]