سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Real PageRank یا ضریب اعتبار سایت

Real PageRank یا ضریب اعتبار سایت

Real PageRank یا ضریب اعتبار سایت

 

 

خلاصه محتوا:

ضریب اعتبار سایت، ضریب اعتماد یا تراست رنک و ضریب اعتبار دامنه از جمله عوامل موثر بر سئو یک سایت می باشند. در این مقاله ضمن معرفی این پارامترها و تشریح تفاوت آنان با یکدیگر، نحوه ارتقا این ضرایب نیز ارائه شده است. تولید محتوای کاربر پسند و استمرار در تولید محتوا از جمله راهکارهای مورد تاکید است. این نوشته می تواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به این مباحث باشد.

 

ضریب اعتبار سایت، ضریب اعتماد و ضریب اعتبار دامنه؛ معیارهایی از  اعتبار و محبوبیت سایت شما

با توسعه وب سایت ها و تنوع مطالبی که ارائه می دهند، یکی از دغدغه های اصلی کاربران ضریب اعتبار این سایت هاست. کاربران به دنبال شاخص هایی هستند که بتوانند بر اساس آن سایت های معتبر و قابل اعتماد را شناسایی نمایند. ضریب اعتبار سایت از دغدغه موتورهای جستجو نیز می باشند، بیشتر کاربران خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو می یابند پس یک موتور جستجوی قوی و قدرتمند، موتور جستجویی است که بتواند سایت های معتبر را در اولویت نمایش قرار دهد. از آنجایی که موتور جستجوی گوگل یکی از قوی ترین موتور های جستجو است که همیشه پاسخگوی نیاز کاربران خود بوده است، این موتور ضریب اعتبار سایت را به عنوان یکی از معیارهای اولویت بندی خود قرار داده است بنابراین ممکن است ضریب اعتبار سایت در برخی موارد با اصطلاحاتی همچون ضریب اعتبار گوگل نیز شناخته شود. امروزه بیشتر موتور های جستجو ضریب اعتبار سایت را در رتبه بندی های خود لحاظ می نمایند بنابراین اصطلاح Real Site/page Rank  اصطلاح صحیح تری است هر چند به دلیل رواج موتور جستجوی گوگل Google Site Rank در عمل عمده نیاز کاربران را پوشش می دهد.

 

http://rozup.ir/view/2857025/Turst%201.png

 

 

ضریب اعتبار سایت یا Real page Rank  چیست؟

رتبه بندی صفحات و بیان این رتبه بندی با مقیاس ضریب اعتبار بسیار سودمند است و می تواند در جلب اعتماد کاربران تاثیر گذار باشد. موتور های جستجویی که ضریب اعتبار سایت را در اولویت جستجو قرار می دهند، بیشتر مورد اعتماد کاربران هستند.. بنیان گذار ضریب اعتبار سایت در میان موتور های جستجو، گوگل می باشد. هر چند امروزه تمامی موتورهای معتبر از این ضریب استفاده می نمایند. اما این کار چگونه و با کدام شاخص ها انجام می شود؟برای تعیین ضریب اعتبار سایت، الگوریتم های پیچیده ای تدوین شده است که میزان قدرت و نفوذ یک سایت را اندازه گیری می کنند. محور اصلی عملکرد این الگوریتم ها کمیت و کیفیت لینک های ورودی ارجاعی است. در واقع هر سایت که به شما لینک می دهد، یک رای مثبت به اعتبار شما افزوده می شود.ضریب اعتبار سایت با اعداد نمایش داده می شود. گوگل برای این کار از اعدادی بین 0 تا 10 استفاده می نماید. هر چه این عدد بزرگتر باشد، سایت از نظر موتور جستجو معتبرتر است. تعداد بسیار کمی از سایت ها ضریب اعتبار 10 را دارند.

 

http://rozup.ir/view/2857682/Backlinka-Ir%20Turst%20%20(4).jpg

 

 

توجه داشته باشید در محاسبه ضریب اعتبار سایت الگوریتم های پیچیده ای نوشته شده است و تنها تعداد لینک های ورودی به سایت مد نظر نیست بلکه کیفیت لینک های ورودی نیز اهمیت دارد. اعتبار سایتی که به سایت شما لینک می دهد در اعتبار سایت شما تاثیر گذار است. برای مثال ممکن است ارجاع 100 صفحه با اعتبار 0 معادل با ارجاع یک سایت با ضریب اعتبار 2 به سایت شما باشد.

نکته دیگری نیز در این میان وجود دارد، هر چه تعداد لینکی که سایت ها می دهند بیشتر باشد، لینک آنها ارزش کمتری دارند. برای مثال اگر سایتی 6 لینک به سایت های دیگر دارد و به شما نیز لینک داده است و سایت دیگر با همان اعتبار وجود دارد که 2 لینک به سایت های دیگر و به سایت شما لینک داده است، ارزش لینک سایت دوم بیشتر بوده و تاثیر بیشتری در افزایش ضریب اعتبار شما دارد.

فعال بودن لینک ها نیز در میزان تاثیر آنها بر ضریب اعتبار سایت شما تاثیر گذار است. در واقع اینکه چند بار بر روی این لینک ها کلیک می شود و مورد استفاده قرار می گیرند، در محاسبه ضریب اعتبار سایت شما تاثیر دارد.


محاسبه ضریب اعتبار سایت به هنگام ارجاع از صفحات زیرمجموعه

محاسبه ضریب اعتبار سایت به نحوی است که اگر سایتی از یکی از صفحات زیر مجموعه خود به سایت شما لینک دهد، ارزش ارجاع بر اساس صفحه زیر مجموعه ای که به شما لینک داده است، محاسبه می شود و نه بر اساس لینک صفحه اصلی.

لازم است بدانید ضریب اعتبار صفحاتی که به صفحه شما ارجاع می دهند نیز از ضریب اعتبار شما تاثیر می پذیرند. در خصوص ارجاع به صفحات زیر مجموعه مقصد، این الگوریتم متفاوت است یعنی هم صفحه اصلی که به آن ارجاع شده در ضریب اعتبار سایت لینک دهنده تاثیر گذار است و هم ضریب اعتبار صفحه زیر مجموعه.


چرایی اهمیت ضریب اعتبار سایت

ضریب اعتبار سایت یکی از عوامل تاثیر گذار بر سئو سایت است به این معنی که یکی از عواملی که می تواند باعث شود یک موتور جستجو شما را در اولویت جستجو به کاربران معرفی نماید، ضریب اعتبار سایت شماست. علاوه بر تاثیر ضریب اعتباربر سئو، در بسیاری از کشورها ضریب اعتبار یکی از معیارهای اصلی انتخاب سایت توسط کاربران است هر چند این معیار هنوز در کشورمان جایگاه واقعی خود را ندارد.

 


 

 تهیه شده توسط وبـ سایت www.backlinka.ir 




ادامه مطلب

[ سه شنبه 98/7/16 ] [ 6:56 عصر ] [ amir ]