سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزرعه محتـوا (Content farm) چیست؟

مزرعه محتـوا (Content farm) چیست؟

مزرعه محتوا

 

 

مزرعه محتـوا (Content farm) چیست؟

مزرعه محتوا که به انگلیسی (Content farm) گویند یکی از روش‌های اسپم تولید محتوا زیاد و بی کیفیت است.

در این روش کاربران یا شرکت ها تعداد زیادی آزاد کار را که اطلاعات کافی از تولید محتوا نداشته را استخدام نموده و این کاربران شروع به تولید محتوای کپی, تکراری و بی کیفیت برای موتورهای جستجوگر می‌کنند.

محتوای اینگونه سایت ها که در ایران هم موجود هستن معمولا توسط ربات های خبرخوان تولید می شوند.

سایت های مزرعه محتوا پس از شناسایی توسط موتور های جستجوگر جریمه خواهند شد.

سایت های Content farm از نظر گوگل در دسته سایت های اسپم قرار می گیرد و گوگل شدیدا با سایت های اسپم مخالف است .

 به طور کاملا تر به مزرعـه محتـوا میپـردازیـم:

 

مزرعه محتوا چیست؟

قبل از آن که با مزرعه محتوا آشنا شویم می خواهیم داستان عجیب و در عین حال واقعی و البته خطرناک را برای شما نقل کنیم .بدون تردید شما نیز با برخی از سایت هایی آشنا هستید که نقش آن را دارند که با استفاده از لینک هایی به معرفی سایت های مختلف می پردازند در واقع چنین سایت هایی به عنوان سایت های تبلیغ کننده هستند و بک لینک های مختلف را ارائه می دهند . حال برخی از آن ها با تشدید یافتن مسائل سئو و کسب رتبه ی بیشتر در گوگل سعی کرده اند هزاران لینک بی کیفیت را با قیمت پایین به وبمستران ارائه دهند .

وبمستران ایرانی که همواره به دنبال ارزان ترین راه برای رسیدن به اهداف خود هستند به این گونه ایده ها یا موضوع مزرعه محتوا سریع پاسخ می دهند . در نتیجه چنین سایتی با ارائه ی لینک های بی کیفیت و تکراری که به وسیله ی ربات ها تولید شده اند پس از شناسایی گوگل به عنوان سایت های اسپم شناخته می شوند . حال به لینک های یاد شده مزرعه لینگ گفته می شود . سایت های مزرعه محتوا در واقع همان سایت های دهنده ی مزرعه لینک می باشد . در نظر داشته باشید به محض تشخیص توسط گوگل هم سایت مزرعه محتوا و هم صاحبان سایت لینک داده شده اینک در معرض خطر خواهد بود .

 

http://rozup.ir/view/2958479/M%20Mohtava%20-%20Backlinka-IR%20(2).jpg

 

کاربرد و ویژگی مزرعه محتوا

اگر چه سایت های مزرعه لینک با روشی که در پاراگراف اخیر توضیح داده شد می توانند تا حدودی سایت شما را با میانبر نادرست یاد شده تا حدودی ارتقا دهند و شما نیز از این امر خوشحال باشید که با هزینه های اندک توانسته اید به سرعت در فًای مجازی رشد کنید کلی این رویا بسیار کوتاه خواهد بود و البته زیان های عظیمی نیز گریبان شما خواهد بود . در سال های اخیر کاربرد مزرعه محتوا به ویژه در میان کاربران ایرانی بسیار مشهور شده است و عده ای از سایت ها از آن استفاده می کنند ولی گوگل راهکار شناسایی این نوع فرایند ها را می داند. بی شک زمانی که شناسایی شوید دیگر مجال آن نخواهد بود که جریمه های سنگین را پرداخت نکنید .

به نظر می رسد وجود امنیت بالا در این مرحله نتوانسته مانع به کار گیری این روش توسط برخی کاربران شود . اگر شما یک برند معتبر دارید توصیه می کنیم از سایت های مزرعه محتوا دوری کنید ‌. این راه آخرش راه نیست بدون شک در روزهای آغازی گرفتار موتور های جستجوی گوگل خواهید شد. جریمه ای که از این راه نصیب شما خواهد شد از هزینه های که برای دستیابی به رتبه ی اول گوگل به صورت اصولی اتلاف خواهد شد بیشتر است . اعتبار یک برند تنها به رتبه ی اول در گوگل نیست . همین که پرونده های خلافی در مورد یک برند ایجاد نشود راه برای پیشرفت و رشد همواره موجود است .

 

 

معایب مزرعه محتوا

حال که با مزرعه محتوا آشنا شدیم به راحتی می توان به معایب مزرعه محتوا پی برد ‌. به کارگیری این اقدامات برای کسب رتبه ی بالاد بالا در گوگل اگر چه راهکاری آسان و به گونه ای کم هزینه است ولی بسیار خطرناک می باشد زیرا امروزه گوگل قابلیت آن را دارد که این گونه مترفند ها را تشخیص دهد در صورت تشخیص گوگل نه تنها سایت مربوطه به طور کامل بلاک می شود بلکه پنالتی و جریمه ای نیز بر آن اعمال شود . با این توصیف به نظر می رسد به کار گیری این روش عاقلانه نیست و اصولا ضرر مزرعه ی محتوا از مزیت آن بیشتر است و ارزش آن را ندارد که چنین ریسکی را انجام دهد ولی ناگفته نماند کاربران ایرانی به طور وسیعی از مزرعه محتوا استفاده می کند. میزان چنین وب سایت ها به طور قابل ملاحظه از سوی کاربران ایرانی بسیار بیشتر است .

سایت های مزرعه محتوا و مزرعه لینک هر دو در نظر گوگل در بین سایت های اسپم هستند . این روش ها اگرچه برای مدت کوتاه البته بسیار کوتاه شاید مفید به نظر برسد ولی در نظر داشته باشید که اعتبار برند خود را با چنین روش های کلاه سیاه خدشه دار نکنید . برای دستیابی به رتبه های بیشتر در گوگل به طور اصولی سئو را مورد بررسی قرار دهید و آن را به کار بگیرید اگر تجربه ی کافی ندارید به شما توصیه می کنم از افراد باتجربه در این زمینه کمک بخواهید. بدون تردید اگر اصول کار را در پیش بگیرید در کوتاهترین مدت زمان می توانید نتایج خوبی را کسب کنید .

 

 

لطفا نظرات خود را بیان نمایید . 

منبع و تهیه شده توسط وبسایت  www.backlinka.ir




ادامه مطلب

[ سه شنبه 98/7/16 ] [ 6:51 عصر ] [ amir ]